Hero van de Carsub pagina
Hero van de Carsub pagina

Roadside assistance

It can happen to anyone, you're on the roadside with bad luck. Together with our care partner, we want to get you mobile again as quickly as possible and relieve you of this. Below is an overview of what you can and should expect during Carsub's assistance.

Bij pech bel je de pechhulpdienst van jouw autoleverancier. Het telefoonnummer ligt in je dashboardkastje. Kan je het telefoonnummer niet vinden? Vind dan in de onderstaande lijst het nummer van jouw autopartner / leverancier.

Weet je niet wie je autopartner / leverancier is? Log dan in en vind bij ‘Mijn abonnement’ je autopartner/ -leverancier.

Carsub man met gele trui en een stuur vast

How does roadside assistance work?

  1. In the event of a breakdown, the counselor will come to you as soon as possible. In the meantime, make sure you are in a safe place yourself.

    Tip!
    Blijf bij je auto terwijl je wacht. Dit voorkomt extra kosten, aangezien je auto alleen gerepareerd of weggesleept mag worden als je zelf aanwezig bent.

    **Ben je na een uur nog niet geholpen?
    Neem dan contact op met Carsub: +31 85 77 33 753**
  2. De hulpverlener heeft besloten dat het niet veilig is om met je auto verder te rijden. Er wordt nu een aanvraag voor vervangend vervoer ingediend. De klasse van vervangend vervoer hangt af van de contractueel afgesproken voorwaarden. Voldoet dit niet aan je wensen? Neem dan contact op met Carsub (+31 85 77 33 753). We zoeken een alternatief en bespreken de eventuele bijkomende kosten met de contracthouder/leverancier.
  3. De hulpverlener brengt je auto naar een garage waar ze snel kunnen starten met de reparaties. De hulpverlener meldt de stranding bij de leverancier van je auto en bij Carsub en wij zorgen ervoor dat de garage je informeert over de status van je voertuig.
  4. Heb je gebruik gemaakt van vervangend vervoer? Let goed op wanneer je deze weer moet inleveren. In het document dat je hebt getekend bij ontvangst van het voertuig staat waar en wanneer je deze moet terugbrengen. Is je auto nog niet hersteld? Geen probleem! Laat het ons weten door contact op te nemen met Carsub (+31 85 - 77 33 753) en wij zorgen voor een alternatief.
Company Telephone Number
Autolease / Autogroep Twente

+31 74-202 01 11

MisterGreen Lease || B. V.

+31 20-225 00 51

STAM Automotive

+31 33-754 80 99

Munsterhuis

+31 88-877 80 87

Yourlease B. V.

+31 88-554 39 87

Wiegerinck Hengelo B. V.

+31 74-243 11 35

E-car Nederland

+31 88-112 13 01

MHC Mobility

+31 88-282 84 99

FAQs

Wat als mijn auto wordt gestolen?

Als je auto wordt gestolen is dat natuurlijk enorm vervelend. En dat moet dan z.s.m. opgelost worden. Indien je auto wordt gestolen geldt het eigen risicoprotocol. Als je bijvoorbeeld vergeten bent om de auto te vergrendelen en je auto wordt gestolen, ben je dus wel geheel verantwoordelijk. Ook bij ontoelaatbaar beheer of (grove) nalatigheid moeten we de kosten op jou, als bestuurder, verhalen en worden net zoals niet gemelde schades of schades voortkomend uit onzorgvuldig beheer van het object behandeld. Losse artikelen/eigendommen in je auto worden bij diefstal of andersoortige schade vorm niet door ons gedekt of vergoed. Misschien een geruststellende gedacht, al onze voertuigen beschikken over een gps-systeem. Dit i.v.m. borging en zekerheid tegen eventueel misbruik of diefstal.

Krijg ik een vervangende auto bij werkplaatsbezoeken?

Nee, wij bieden geen vervangende auto voor werkplaatsbezoeken. Onze auto’s zijn in dusdanige staat dat een onderhoudsbezoek uit minimale werkzaamheden zal bestaan. Om eerlijk te zijn, een vervangende zouden wij moeten doorberekenen in jouw maandtarief en dat vinden wij te veel om je voor te laten betalen. Je zult misschien 1x per jaar (indien je al zolang dezelfde auto rijdt) een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren en dan betaal je elke maand voor vervangend vervoer terwijl je het waarschijnlijk niet tot weinig gebruikt.

Wat als ik schade of een ongeval heb?

Bij schade of ongeval meld je dit direct aan het autobedrijf waar jij je auto van rijdt. Het mag uiteraard ook aan ons doorgegeven worden. Dit doe je door een volledig ingevuld schadeformulier en foto’s van jouw auto te sturen. Zodra er derden bij de schade betrokken zijn, ben je verplicht de politie te bellen en de schade te laten registreren. En met derden bedoelen we zowel mensen als objecten en auto's. Als je Carsub auto moet worden gesleept als gevolg van schade, moet je het schadenummer op de voorzijde van je onderhoudsboekje bellen. Dan wordt je auto naar de dichtstbijzijnde werkplaats gesleept. Alle noodnummers vind je op de voorzijde van je onderhoudsboekje in je dashboardkastje. Voor de kosten ben je verzekerd, waarbij wij standaard een eigen risico van € 1.500,- per schadegeval geldt. Je kan deze verlagen tijdens het bestelproces. Blijkt de schade veroorzaakt door en verhaalbaar op de andere partij? Dan wordt alles uiteraard verrekend.


Direct een schadeformulier nodig? Meld je schade direct via Carsub!

Hoe gaan wij om met boetes?

Tsja, het kan gebeuren dat je een keer een bekeuring ontvangt. En deze komt voor jouw rekening. We sturen je onze Carsub factuur, zodat je deze kan betalen. Tevens sturen we je de originele boete, die reeds is betaald, deze hoef je niet te betalen. Op onze Carsub factuur staat alle informatie die je nodig hebt. Vanwege extra werkzaamheden rekenen wij wel €25,-. Je betaalt dus je boete en €25,- administratie kosten.

Ik wil bezwaar maken. Hoe doe ik dat?

Op de originele boete staat omgeschreven hoe je bezwaar maakt. Aangezien Carsub de boete direct na ontvangst betaald aan de desbetreffende instantie, dien jij de factuur die Carsub heeft gestuurd te voldoen. Je stuurt Carsub een afschrift van je bezwaar en daarna ook de ontvangst van de instantie. Zodra je bezwaar is goedgekeurd zal Carsub het geld retour ontvangen en deze weer naar jou vergoeden.

Wanneer incasseren jullie mijn maandbedrag?

Op iedere 25ste dag van je abonnement ontvang je een betalingslink met jouw maandbedrag

Hiermee bedoelen we niet elke 25ste van een kalendermaand, maar elke 25ste dag vanaf de startdatum van je abonnement. Start je je abonnement op bijv. de 10e van de maand, dan ontvang je 25 dagen later (rond de 5e van de nieuwe maand) je betaalverzoek voor de nieuwe maand.

Tip: Wil je zeker weten dat je elke maand je abonnementsfactuur tijdig kan voldoen? Start dan je abonnement op een datum rondom ontvangst van je inkomen/ salaris.

Hoe betaal ik mijn Carsub abonnement?

Bij je eerste betaling bestaat uit eenmalige registratiekosten, één maand abonnementstarief en borg. Tevens accordeer je door 1e betaling dat we de maanden erna incasseren via automatische incasso. Wij sturen ons betaalverzoek nadat we je gegevens gecheckt hebben en alles door ons en onze autopartner geaccordeerd is. Vervolgens ontvang je van ons een betalingslink en na betaling sturen we je een contract (zodra we het kenteken hebben ontvangen) dat je digitaal ondertekent. Je auto abonnement gaat in op de dag van ontvangst van je auto.

Kan ik de kleur van de auto kiezen?

Helaas is kleur kiezen niet mogelijk. Wij werken samen met vele autopartners (autobedrijven en importeurs) en zij leveren op basis van beschikbaarheid. Zij selecteren, na jouw acceptatie, een beschikbare auto en reserveren deze voor jou totdat je hebt betaald. Tevens bieden wij (kortlopende) abonnementen en kan je niet zoals bij lease je auto samenstellen. Voorkeur mag je altijd aangeven, maar wij kunnen geen kleur garanderen. Wij werken voornamelijk met zwart, wit, blauw en grijs.

Kan en mag ik zelf wijzigingen aanbrengen aan de auto?

Nee, eventuele wijzigingen of aanpassingen doen aan je Carsub auto is niet toegestaan. Wil je bijv. een fietsenrek of dakkoffer bevestigen, bespreek dit dan vooraf met onze klantenservice.

Mag ik in de auto roken?

Nee, roken is niet toegestaan in de Carsub auto's.

Mag ik mijn huisdier in de auto meenemen?

Ja, je mag je huisdier in principe vervoeren in je Carsub auto. Je dient er wel voor te zorgen dat je huisdier geen krassen, vuil of haren achterlaat. De speciale reiniging en verwijdering van sporen en geuren betaal je zelf.

Zijn reizen in het buitenland mogelijk?

Ja, je kunt naar het buitenland reizen in de volgende landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Slovenië, Slowakije, Hongarije, Polen, Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Griekenland, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco en Andorra. Reizen naar alle landen die hier niet worden vermeld, zijn uitdrukkelijk verboden en in individuele gevallen alleen toegestaan met voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Carsub.

Hoeveel gratis km zijn inbegrepen?

Per maand zijn standaard 1.250 vrije kilometers bij je abonnement inbegrepen. Je mag je km-verbruik middelen. Rij je de ene maand minder, dan neem je de niet gereden km's mee naar de volgende maand. Rij je een maand meer? Dan kan je die de maand(en) erna weer inlopen.

De begin en eindstand van je kilometers gaan in vanaf het moment dat je je auto ophaalt bij de betreffende autopartner en stopt bij inname bij het desbetreffende autobedrijf, ongeacht je kiest voor onze conciërge service.

Wil je vooraf meer vrije kilometers in je abonnement? Dat kan! Wij rekenen € 38,- voor 250 km extra. Je kan extra km's zelf regelen in je account op www.carsub.nl.

Heb je aan je einde van je abonnement meer kilometers gereden? Dan hanteren wij meerkosten van € 0,22 incl. BTW per extra gereden kilometer.

Wat kost conciërge service (bezorging/ophalen)?

Levering op de door jou gewenste locatie (thuis, werk of elders) kost je € 165,- incl. BTW, in heel Nederland (altijd exclusief brandstof kosten en gereden kilometers).

Laat je je auto brengen? Dan start je begin km-stand (en de volle brandstof tank) bij het wegrijden bij de auto partner. De conciërge service rijdt namens jou deze rit. De breng kilometers (en brandstof) zijn dus altijd voor jou! Had je de auto zelf gehaald, dan had je deze kilometers ook zelf gereden.

Dit geldt ook voor het retourneren van je auto. Je dient je auto schoon van binnen en buiten en volgetankt (of minimaal 50% geladen) in te leveren bij het autobedrijf. Kies je voor onze conciërge service, dan worden de verreden kilometers en brandstof voor de rit naar het autobedrijf op je eindafrekening vermeld. Had je je auto zelf terug gebracht, dan had je deze kilometers en brandstof ook zelf gereden en betaald.

Hoe lever ik mijn auto in?

Wanneer je besluit (tijdelijk) te stoppen met je auto abonnement zeg je je auto abonnement minimaal 1 maand voor het einde van je abonnementsperiode op. Na je opzegging spreken we de exacte inleverdatum en -locatie met je af, waar jouw auto (in jouw bijzijn) wordt nagekeken en gecontroleerd. Zorg dat alle persoonlijke bezittingen uit de auto zijn verwijderd (wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het verlies van bezittingen die in de auto worden achtergelaten), eventuele verzekeringsclaims zijn ingediend, elke vorm van schade aan ons is gemeld en je de auto, alle accessoires, sleutels en voertuig documenten, zoals je deze bij oplevering hebt ontvangen, aan ons zijn geretourneerd en  dat de auto een volle tank heeft (of minimaal 80% geladen is) en volledig schoon is gemaakt.

Mijn auto heeft een App, kan ik die installeren en gebruiken?

Voor sommige auto's zijn tegenwoordig Apps beschikbaar. Per auto merk is het verschillend of en hoe je de gebruikers App kan het installeren. Voor het installeren en activeren van de App heb je vaak een 2e sleutel nodig. Aangezien de 2e sleutel achterblijft bij de auto eigenaar kunnen wij helaas niet garanderen dat de App geïnstalleerd kan worden.

Hoeveel sleutels ontvang ik?

Je krijgt bij je auto 1 sleutel. Net als bij verhuur bedrijven blijft je reserve sleutel bij jouw autobedrijf achter.

Waar vindt de levering plaats?

De overdracht vindt plaats bij onze autoleverancier. We proberen de overdracht zo dicht mogelijk bij jou in de buurt te laten plaatsvinden. Als je niet in de mogelijkheid bent om het voertuig zelf op te halen, kun je je auto overal in Nederland, op de van jou gewenste locatie, laten afleveren via onze conciërge service.

Hoe kan ik van auto wisselen?

Heb je een flexibel abonnement, dan mag je zo vaak van auto abonnement ruilen als je wilt, maar wel met een minimum rijtijd van 1 maand met inachtneming van je startdatum. Wij rekenen geen wisselkosten voor het wisselen van je abonnement.

Heb je een 6 maanden of 12 maanden abonnement, dan kan je wisselen aan het einde van je looptijd.

Welke soorten abonnementen zijn er?

Wij bieden 3 soorten auto abonnementen:

  • Flexibel abonnement (maandelijks opzegbaar)
  • min. 6 maanden abonnement
  • min. 12 maanden abonnement


Het flexibele abonnement geldt voor alle aangeboden auto's op onze website. De meeste auto's bieden we ook met een min. 6 maanden en 12 maanden abonnement aan. Dan rij je dus minimaal 6 of 12 maanden. Bij het flexibele abonnement mag je zolang rijden als je wilt en kan je altijd je auto abonnement wijzigen of opzeggen met een maandelijkse opzegtermijn. Bij een 6 of 12 maanden abonnement ga je een abonnement aan voor de gekozen periode. Wil je je abonnement van 6 of 12 maanden eerder wijzigen of opzeggen? Dat kan uiteraard, maar dan berekenen we wel 30% van je resterende looptijd.


Je hebt vooraf dus altijd de keuze welk soort abonnement het beste bij jou of je levensstijl past.

Hoe verhoudt een auto abonnement zich tot auto lease?

Bij auto (private) lease zit je vast aan een vooraf bepaalde periode en aan het einde kan er vaak een grote betaling plaatsvinden. Als je de leaseovereenkomst voor het einde opzegt, kunnen er hoge boetes worden opgelegd voor het verbreken van het contract. Een Carsub abonnement is flexibel, je kunt van auto wisselen wanner je wilt of het abonnement stopzetten. En bijkomend voordeel, een abonnement wordt niet, zoals lease of financiering, geregistreerd als lening. Handig voor bijvoorbeeld huizenkopers!

Hoe verhoudt een auto abonnement zich tot een autolening?

Om een autolening te krijgen, moet je meestal een flinke aanbetaling betalen, veel documenten verstrekken en formulieren invullen en vervolgens rente betalen over het geld dat je leent. En dan is er ook nog een kans dat je misschien niet in aanmerking komt voor een lening, omdat de kredietbeperkingen steeds strenger worden. Een lening heeft meestal een vaste looptijd, waaraan je wordt gehouden of een enorme boete moet betalen om te beëindigen. Met een Carsub abonnement zijn er geen langetermijncontracten en dus nooit restschulden. Na de eerste maand is je abonnement per maand opzegbaar. Als er zaken in je leven veranderen (ontslag, hogere lasten, etc.) ruil je gewoon je auto in voor een andere (goedkopere) of stop je je abonnement.

Hoe verhoudt een auto abonnement zich tot kopen van een auto?

Een auto kopen kost geld. De aanschafwaarde, de afschrijving, onderhoud, verzekering, etc. zijn zaken waar je rekening mee moet houden. Vaak horen wij dat een auto gemiddeld €200,- tot €300,- per maand kost. En dat zijn dan de verzekering-, belasting- en brandstofkosten. Terwijl de realiteit veel hoger is, want vooral de afschrijving is iets waar men vaak makkelijk of zelfs niet over nadenkt. Als je bijv. een auto van €20.000,- aanschaft, dan betaal je zo maar €300,- per maand afschrijving. Oftewel, geld dat je niet merkt, maar na drie jaar wel €10.800,- ‘betaald’ hebt en kwijt bent. En tel de €300,- per maand eens op bij je maandelijkse kosten van €250,-. en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud, reparatie, (banden)slijtage en internationale pechhulp gehad. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, dan is een auto abonnement (waar alles inclusief is, behalve brandstof) eigenlijk best een goed alternatief, toch?!

Zitten er ook winterbanden in mijn abonnement?

Nee, helaas leveren wij geen winterbanden. Vanwege onze kortlopende (en flexibele) abonnement leveren wij wat onze autopartners aanbieden. Dit zijn standaard zomerbanden of all-season banden. Uit ervaring, is het helaas praktisch en financieel, niet mogelijk om winterbanden voor een 1, 6 of 12 maanden op onze abonnement auto’s te plaatsen. Je kan het beste, snelste en goedkoopste, zelf winterbanden huren bij bijv. Profile/ Kwik-Fit of andere bandenleverancier voor de periode dat je ze nodig hebt.

Can I choose the color of the car?

Unfortunately, choosing a color is not possible. We work with many car partners (car companies and importers) and they deliver based on availability. After your acceptance, they will select an available car and reserve it for you until you pay. We also offer (short-term) subscriptions and you cannot assemble your car like leasing. You can always indicate your preference, but we cannot guarantee color. We mainly work with black, white, blue and grey.

How much does a Carsub car subscription cost?

That's all up to you! Our website lists the monthly subscription costs per car. So you can choose the car and the monthly price that suits your lifestyle and budget. However, we do charge a one-off registration fee of € 179. These cover the costs of preparing your car, creating your customer profile, verifying your identity and financial details, among other things, and being able to continue providing our service. If you stop or pause your subscription and don't drive a car with our car subscription for at least 90 days, you'll need to register again and pay a registration fee again. This is because, among other things, we need to check your creditworthiness again. In addition, when you first pay your subscription, we charge a one-month deposit for your chosen car, with a minimum of € 500, -. After the surrender or termination of your car subscription agreement, the deposit will be refunded or settled against any outstanding items such as, but not limited to, fines and damages.

What does a Carsub car subscription include?

With a Carsub subscription, you get a new or young used dealer maintained car including the necessary maintenance and repair, tires (summer tires or all-weather), insurance, registration, depreciation, VAT, road tax, roadside assistance and 1,250 free kilometers per month.

Why does Carsub carry out a credit and identity check?

Due to insurance, your solvency and anticipation against possible misuse of our services, we carry out an accurate identity and credit check to minimize the risks of abuse. Based on your complete registration information, we can perform an identity and creditworthiness check. The credit check is performed only once during the first booking. We ask for your understanding.

Who can subscribe to Carsub?

Anyone who is at least 24 years old and has had their driver's license for at least 2 years with a place of residence in the Netherlands can subscribe to Carsub cars. Possession of a valid car license and Dutch ID, of an ID from an EU country is required. Unfortunately, we cannot offer a Carsub subscription to people with a negative credit check (after BKR and credit reporting agency). In addition, our car partner performs an additional acceptance check. Carsub and its car partner reserve the right to refuse a customer request with and without an acceptance check at any time. In addition to the driver (subscriber), a (free) second driver can use the Carsub car. Both drivers must be at least 24 years old and have a valid driving license from an EU country for 2 years. People who are not registered with us are not allowed to drive your car.

Do you have a question? We are here for you!

Customers rate us with a 9.6!
Carsub dame met megafoon
What do you need advice about?
First name
Last name
Phone number
E-mail address
Comment or question

Thanks!

We will process your question. You usually get in 24 hours answer!
Something went wrong. Please try again!