Veelgestelde vragen

Heb je Netflix, Spotify of een mobiele telefoon? Dan maak je al gebruik van abonnementsdiensten. Bij een auto abonnement betaal je een terugkerende (maandelijkse) vergoeding om een auto te rijden, in plaats van een auto te kopen met je spaargeld of via financiering of lease. Dus geen langlopende contracten, afbetalingen, restbedragen of boetes bij (vroegtijdige) beëindiging. Een abonnement neemt het gedoe van autobezit weg, want alles is inclusief (o.a. verzekering, onderhoud, reparatie en belasting). Je bent 100% flexibel om te starten, wijzigen of stoppen wanneer je wilt. Het stelt je ook in staat om tussen verschillende auto's te wisselen die bij je levensstijl past.

Het duurt jaren om geld te sparen! En je gespaarde geld stop je in een auto waarvan je weet, dat zodra je deze na een paar jaar inruilt, er veel geld op hebt verloren. In de tussentijd ben je weer aan het sparen gegaan om weer die nieuwe auto te gaan betalen. Terwijl je nog zoveel leuke andere plannen hebt om met je gespaarde en verdiende geld te doen. Door een auto abonnement af te sluiten zit je (snel) in een nieuwe auto, behoud je je spaargeld (voor andere leuke zaken), weet je vooraf wat je maandelijks voor je auto betaalt, heb je geen onverwachte bijkomende kosten (bij schade en/of onderhoud) en kan je van auto wisselen wanneer je levensstijl verandert of ‘gewoon’ iets anders wilt rijden. Hoe flexibel en bijzonder is dat?!

Om een autolening te krijgen, moet je meestal een flinke aanbetaling betalen, veel documenten verstrekken en formulieren invullen en vervolgens rente betalen over het geld dat je leent. En dan is er ook nog een kans dat je misschien niet in aanmerking komt voor een lening, omdat de kredietbeperkingen steeds strenger worden. Een lening heeft meestal een vaste looptijd, waaraan je wordt gehouden of een enorme boete moet betalen om te beëindigen. Met een Carsub abonnement zijn er geen langetermijncontracten. Na de eerste maand is je abonnement per maand opzegbaar. Als er zaken in je leven veranderen (ontslag, hogere lasten, etc.) ruil je gewoon je auto in voor een andere (goedkopere) of stop je je abonnement.

Bij auto (private) lease zit je vast aan een vooraf bepaalde periode en aan het einde kan er vaak een grote betaling plaatsvinden. Als je de leaseovereenkomst voor het einde opzegt, kunnen er hoge boetes worden opgelegd voor het verbreken van het contract. Een Carsub abonnement is flexibel, je kunt van auto wisselen wanner je wilt of het abonnement stopzetten. En bijkomend voordeel, een abonnement wordt niet, zoals lease of financiering, geregistreerd als lening. Handig voor bijvoorbeeld huizenkopers!

Dat is helemaal aan jou! Op onze website staan de maandelijkse abonnementskosten per auto vermeld. Je kunt dus de auto en de maandprijs kiezen die bij je levensstijl en je budget past.

Je eerste betaling bestaat uit eenmalige registratiekosten (€ 179,-), 1e maand abonnementstarief (afhankelijk van je gekozen auto) en borg. Deze eerste betaling betaal je via iDeal (via onze website) vooruit, meteen bij het plaatsen van je bestelling. Je Carsub abonnement sluit je af voor 30 dagen. Je abonnement gaat in op de dag van ontvangst van je auto. Rijd je langer dan 1 maand, dan sturen we je iedere maand een Ideal link. Heb je je abonnement bijv. op de 10 mei afgesloten, dan ontvang je onze betalingslink (via Ideal) vervolgens na 25 dagen, in dit geval op 4 juni.

Ja, wij hanteren eenmalige registratiekosten. Wanneer je je eerste boeking plaatst, rekenen wij € 179,-. Deze dekken de kosten van het aanmaken van jouw klantprofiel en het controleren van o.a. jouw identiteit en kredietwaardigheid.

De registratiekosten betaal je bij het boeken van de eerste auto. Zolang je een auto rijdt, hoef je geen registratiekosten te betalen. Stop of pauzeer je je abonnement en rijd je minimaal 90 dagen geen auto via ons auto abonnement, dan moet je je opnieuw registreren en betaal je opnieuw registratiekosten. We moeten je namelijk weer controleren op o.a. je kredietwaardigheid.

I.v.m. de verzekering, je solvabiliteit en anticipatie tegen eventueel misbruik van onze dienstverlening voeren wij een accurate identiteit- en kredietcheck uit om de risico’s op misbruik te minimaliseren. Op basis van jouw volledige registratie informatie kunnen wij een identiteits- en kredietwaardigheidscontrole uitvoeren. De kredietcontrole wordt slechts één keer uitgevoerd tijdens de eerste boeking. Wij vragen om je begrip.

Wij brengen bij de eerste betaling van je abonnement eenmalig een borg in rekening, te weten 1 maand abonnementstarief van jouw gekozen auto, met een minimum van €500,-. Na inlevering of beëindiging van jouw auto abonnement overeenkomst zal de borg worden teruggestort, dan wel worden verrekend met andere openstaande posten voortgekomen uit deze abonnement overeenkomst zoals, maar niet uitsluitend, bekeuringen en schades. Bij wisseling van je auto abonnement zal de borg gehandhaafd blijven en in ons beheer blijven, mits de nieuwgekozen abonnement auto een hogere of lagere waarde heeft. Dan zal het verschil tussen de huidige en nieuwe auto verrekend worden en bij je eerstvolgende factuur geïnd worden cq. teruggestort worden.

Iedereen met een woonplaats in Nederland kan zich abonneren op auto’s van Carsub. Het bezit van een geldig autorijbewijs en Nederlands identiteitsbewijs uit een EU-land is vereist. Bij de eerste boeking wordt je kredietwaardigheid en identiteit gecontroleerd door middel van een kopie paspoort. Om je te kunnen abonneren op Carsub moet je minimaal 24 jaar zijn en minimaal 2 jaar in het bezit van je rijbewijs zijn. Helaas kunnen wij personen met een negatieve kredietcheck (n.a.v. BKR en kredietinformatiebureau) geen Carsub abonnement aanbieden.

Naast de bestuurder heb je de mogelijkheid om (gratis) een 2e geautoriseerde bestuurder te noemen die de Carsub auto gelijk mag gebruiken. De geautoriseerde bestuurders moeten minimaal 24 jaar zijn en 2 jaar in het bezit zijn van een geldig autorijbewijs uit een EU-land. Andere mensen mogen niet met jouw Carsub-auto rijden.

Met een Carsub abonnement krijg je de beschikking over een nieuwe of jong gebruikte dealeronderhouden auto. Je betaalt een maandelijkse abonnement prijs en is inclusief het benodigde onderhoud en reparatie, banden (zomerbanden of all-weather), verzekering, registratie, afschrijving, BTW, wegenbelasting en pechhulp.

De minimale abonnementsperiode is 30 dagen. Daarna is je abonnement per maand opzegbaar.

Je mag in principe zo lang in een auto rijden als je wilt. Sommige van onze klanten rijden een paar maanden in hun auto, anderen meerdere jaren. Dat is het voordeel van flexibel rijden. Je kan rijden zo lang als je wilt en ruilen zo vaak als je wilt.

Wij staan bekend om onze flexibiliteit en vrijheid in autorijden. En dit uit zich o.a. in ons wisselbeleid. Je mag zo vaak van auto abonnement ruilen als je wilt, maar wel met een minimumtermijn van 30 dagen. Vanwege de administratieve werkzaamheden brengen we wel wisselkosten in rekening (€119,- per autowissel).

1. Kies eenvoudig je auto van je dromen en je budget
2. Vul je gegevens in word member van onze community
3. Bevestig je abonnement en rij je droomauto

De overdracht kan in principe in heel Nederland plaatsvinden bij onze partner dealers, maar wij proberen zo dicht mogelijk bij jou in de buurt een dealer te vinden. Wij regelen de afspraak met jou. Als je niet in de mogelijkheid bent om het voertuig zelf op te halen, kun je je auto overal in Nederland op de door jou gewenste locatie laten afleveren via onze conciërge service. Neem a.u.b. je identiteitskaart en rijbewijs mee voor aflevering of ophalen.

Wanneer je besluit (tijdelijk) te stoppen met het rijden van je auto abonnement zeg je je auto abonnement minimaal 30 dagen voor het einde van je abonnementsperiode op in 'mijn account' op carsub.nl. Na je opzegging ontvang je van ons een bevestigingsmail en spreken we de exacte inleverdatum en -locatie met je af waar je je auto moet inleveren. Je auto wordt (in jouw bijzijn) op de inleverlocatie door een onafhankelijke controlepartij nagekeken en gecontroleerd. Zorg er wel voor dat alle persoonlijke bezittingen uit de auto zijn verwijderd (wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het verlies van bezittingen die in de auto worden achtergelaten) en eventuele verzekeringsclaims zijn ingediend en elke vorm van schade aan ons is gemeld en door ons of onze servicepartners is opgelost. Ook zorg je dat de auto, alle accessoires, sleutels en voertuigdocumenten, zoals je deze bij oplevering hebt ontvangen, aan ons zijn geretourneerd en zorg je dat de auto een volle tank heeft en volledig schoon is gemaakt.

Na de eerste 30 dagen kun je je abonnement in 'mijn account' op carsub.nl stopzetten/annuleren met een opzegtermijn van 30 dagen.

Levering op de door jou gewenste locatie kost je € 150,- incl. BTW, in heel Nederland. Het voertuig wordt vervolgens naar de afgesproken opleverlocatie gebracht, bijvoorbeeld bij je thuis of op het werk. Onze chauffeur geeft je de sleutel en alle documenten en je bent klaar om te rijden.

Bij schade of ongeval meld je dit direct aan je verzekeraar en aan ons. Idealiter bezorg je ons meteen foto's. Zodra er derden bij de schade betrokken zijn, ben je verplicht de politie te bellen en de schade te laten registreren. Met derden bedoelen we zowel mensen als objecten en auto's. Als je Carsub auto moet worden gesleept als gevolg van schade, moet je het schadenummer op de voorzijde van je onderhoudsboekje bellen. Dan wordt je auto naar de dichtstbijzijnde werkplaats gesleept. Alle noodnummers vind je op de voorzijde van je onderhoudsboekje in je dashboardkastje. Zodra wij van de schade op de hoogte zijn, zullen wij alle details van de reparatie voor je regelen en je op de hoogte stellen van eventuele gemaakte kosten.

Schade zijn sporen die een negatieve invloed hebben op de waarde van een auto en alleen verholpen kunnen worden door (complexe) revisie- en reparatietechnieken of vervanging, bijvoorbeeld diepe krassen, lakslijtage, gaten, deuken, scheuren, breuken, rooklucht en ontbrekende onderdelen. Schade die onder je eigen risico valt of niet door de verzekering wordt gedekt, wordt vakkundig hersteld en vervolgens bij jou in rekening gebracht.

Gebruikssporen zijn sporen die de waarde van een auto niet aantasten, passend zijn bij de leeftijd en kilometerstand van de auto en kunnen worden verholpen door een normale voorbereiding, bijv. kleine steenslag, oppervlakkige kras zonder lakschuring (bijv. door autowasstraten). Bij het retourneren verwijderen wij kosteloos gebruikssporen.

Voor alle inspecties en eventuele reparaties vinden wij bij jou in de buurt een partner schadeherstelbedrijf. Meld eventuele schade altijd eerst aan ons zodat we een geschikte werkplaats bij jou in de buurt kunnen vinden.

Nee, wij bieden geen vervangende auto voor werkplaatsbezoeken. Onze auto’s zijn in dusdanige staat dat een onderhoudsbezoek uit minimale werkzaamheden zal bestaan. Om eerlijk te zijn, een vervangende zouden wij moeten doorberekenen in jouw maandtarief en dat vinden wij te veel om je voor te laten betalen. Je zult misschien 1x per jaar (indien je al zolang een auto rijdt) een onderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren en dan betaal je elke maand voor vervangend vervoer terwijl je het waarschijnlijk niet tot weinig gebruikt.

Ja, in je auto is een onderhoudskaart bevestigd, waarop staat wanneer de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft. Je maakt zelf een afspraak met jouw autoleverancier voor je onderhoud.

Als je auto wordt gestolen is dat natuurlijk enorm vervelend. En dat moet dan z.s.m. opgelost worden. Indien je auto wordt gestolen geldt het eigen risico protocol. Als je bijvoorbeeld vergeten bent om de auto te vergrendelen en je auto wordt gestolen, ben je dus wel geheel verantwoordelijk. Ook bij ontoelaatbaar beheer of (grove) nalatigheid moeten we de kosten op jou, als bestuurder, verhalen en worden net zoals niet gemelde schades of schades voortkomend uit onzorgvuldig beheer van het object behandeld. Losse artikelen/eigendommen in je auto worden bij diefstal of andersoortige schade vorm niet door ons gedekt of vergoed. Misschien een geruststellende gedacht, al onze voertuigen beschikken over een gps-systeem. Dit i.v.m. borging en zekerheid tegen eventueel misbruik of diefstal.

Per maand zijn standaard 1.250 vrije kilometers bij je abonnement inbegrepen. Wil je meer vrije kilometers in je abonnement? Neem dan contact op met onze klantenservice 085-7733753.

Rijd je meer dan 1.250 kilometer per maand? Dan hanteren wij meerkosten van € 0,20 (incl. BTW) per extra gereden kilometer. Dit berekenen we achteraf per maand. Voor de registratie van je kilometers ben je zelf verantwoordelijk. Deze registratie doe je in je persoonlijke omgeving op carsub.nl (mijn account – kilometerregistratie). Hier vul je elke maand de actuele kilometerstand in.
Vergeet je dit een keer te doen? Dat is natuurlijk geen probleem, maar vergeet je dit herhaaldelijk of vul je de verkeerde gegevens in, dan moeten we je helaas een boete sturen.
Red je de standaard 1.250 vrije km per maand niet? Neem dan contact met ons op en gaan we samen de mogelijkheden bespreken. Wij checken steekproefgewijs kilometerstanden, dus maak het jezelf gemakkelijk en vul elke maand je juiste kilometerstand in. Bij meer gereden kilometers worden de kosten via de eerstvolgende factuur geïnd.

Ja, je kunt naar het buitenland reizen in de volgende landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Slovenië, Slowakije, Hongarije, Polen, Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Griekenland, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco en Andorra. Reizen naar alle landen die hier niet worden vermeld, zijn uitdrukkelijk verboden en in individuele gevallen alleen toegestaan met voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Carsub.

Ja, Carsub is juist geschikt om zakelijk te rijden. Tegenwoordig kunnen werkgevers kiezen om hun werknemers een mobiliteitsbudget aan te bieden. In het kort, een mobiliteitsbudget is een budget per werknemer om het werkverkeer zelf mee te financieren. Iedere werknemer ontvangt een bedrag per maand, waarmee zij de kosten voor woon- werkverkeer, maar ook verkeer naar klanten regelt. Het geld dat niet voor vervoer wordt gebruikt, mag de werknemer houden. Voor een werkgever is een auto abonnement dus interessant, want de kosten zijn inzichtelijker en beter te begroten en managen. Een werkgever kan i.s.m. de werknemer doelstellingen stellen op het gebied van duurzaamheid, CO2-voetstap en milieuvriendelijkheid. En de werkgever zit niet ‘vast’ aan een meerjarig leasecontract. Mocht een werknemer vertrekken, dan blijft hij niet met een overtallige leaseauto achter.

Zeker weten, want werknemers hebben zelf keuzevrijheid en flexibiliteit hoe zij met het mobiliteitsbudget omgaan. Zij kunnen zelf kiezen voor het vervoer dat bij hen past en kunnen milieubewuste keuzes maken, bijvoorbeeld door vervoer te kiezen met minder CO2-uitstoot. Naast de auto kan dat ook de trein of fiets zijn. En misschien wel de belangrijkste, maar zeker het prettigst, werknemers hoeven geen bijtelling voor een (privé) auto abonnement te betalen.

Ook voor ZZP’ers en freelancers is een auto abonnement uitermate interessant. Heb je bijvoorbeeld een klus dichtbij huis, een lager tarief of tijdelijk geen auto nodig, dan kan je gedurende je inhuur periode een kleine(re) auto rijden of je abonnement even pauzeren. Heb je een klus verder weg of een toptarief, dan kan je groter en comfortabeler rijden. Oftewel, door onze flexibiliteit kan je van auto wisselen wanneer je wilt. Je past je autogebruik gewoon aan op je situatie en inkomsten! Past perfect in het vrijheidsideaal van een ZZP’er, toch?

Ja, wij bieden auto’s met handgeschakelde als automatische transmissie in ons totaalaanbod. Je voorkeur kan je aangeven in het bestelproces.

Ja, je mag je huisdier in principe vervoeren in je Carsub auto. Je dient er wel voor te zorgen dat je huisdier geen krassen, vuil of haren achterlaat. De speciale reiniging en verwijdering van sporen en geuren betaal je zelf.

Nee, roken is niet toegestaan in de Carsub auto's.

Wij beschikken over verschillende soorten nieuwe en jong gebruikte auto's (in verschillende uitvoeringen) om aan vele behoeften te voldoen. Alle auto's worden door onze dealer partners onderhouden en worden uiteraard in eersteklas staat geleverd. Ons team selecteert i.s.m. onze dealers de beste auto's en configuraties. Mocht je bij ons nog niet de juiste auto hebben gevonden, mail ons jouw vraag/behoefte en wij proberen deze z.s.m. te beantwoorden en te vervullen.

Nee, eventuele wijzigingen of aanpassingen doen aan je Carsub auto is niet toegestaan. Wil je bijv. een fietsenrek of dakkoffer bevestigen, bespreek dit dan vooraf met onze klantenservice.

Bel, mail of stuur ons een bericht via de contactpagina op carsub.nl